söndag 22 mars 2009

VECKAN SOM GICK

Hej!

- Innan man ens hinner blinka har måndagen blivit fredag..-:)!
Det händer så pass mycket olika saker att tiden går fort -nästan för fort.

Som utvecklingschef kunde jag gott skriva "Sagan om 1000 och en sak". Men det gäller att hålla hård kontroll på sin egen tidshantering och almanackan -både den elektroniska och den gammaldags hederliga i bokform varande "Gillas lilla röda" - Jo-för jag envisas att ha den kvar - för datorn och telefonen k-a-n- ju gå sönder .. Eller..?

Förra veckan hade jag många olika olika möten bl.a:
  • Arbetsgruppen för industrins omstrukturering i Dalsbruk.
  • Åbolands yrkesinstitut och dess framtida ev.upplösning av samkommunen - Skolan borde ansluta sig till Axxell - för att trygga utbildningen även framöver i Åboland!
  • Ett möte om bredband och möjligheterna att få detta till skärgården
  • Ett möte med Baltic Jazz verksamhetsledare - kommunen kommer att delta på ett hörn..
  • Ett möte med den av min personal som jobbar på Villa Lande - som jobbar med hårt engagemang - inga 8-4 arbetstider där inte!
  • Kimitoöns kommunstyrelsemöte - var med om de punkter som jag hade berett - projekt..
  • Två olika möten med företagare i Dalsbruk - Vi håller på och gör en företagarbilaga som ska utkomma (Om allt går väl) den 17.4 och vi intervjuar och skriver själva artiklarna om företagen. (För att spara pengar)
  • Koko-möte på förbundet
  • Biosfärsmötet -fick jag tyvärr skippa p.g.a tidsbrist (Det var i Åbo och försiggick samtidigt som kommunstyrelsemötet )

Jag var också på en teaterföreställning i Villa Lande : Att tala -värre än döden. Handlade om att tala inför publik -helt trevlig företställning - men egentligen inget "nytt".Stort tack till Solveig Friberg för arrangemanget.

Däremellan har jag lärt mig att godkänna kommunens räkningar över nätet - ett mycket effektivt och behändigt sätt detta med elektronisk fakturahantering. Vår enhets räkningar hade dock varit på villovägar en tid emedan de var sända till fel e-postadress först. Så URSÄKTA oss om någon räkning hade förfallit -de är nu betalda. (Man hade sänt dem till mitt smeknamn då min epostadress är på mitt riktiga namn..)

Epostens inbox plingar ca 50 gånger gånger per dag - och telefonen är i flitig användning - men så ska det vara. Jag har förmånen att sköta ett mycket dynamiskt och inspirerande jobb - jag är lyckligt lottad!

Nästa vecka igen en hel del möten inprickade -både i Åbo, Väståboland och i Kimitoön. Men det viktigaste nästa vecka blir nog att få alla artiklarna till företagartidningen skrivna.

Rapporten om Region Åboland torde stå klar nästa vecka också..förhoppningsvis. Får säkert en annan gång återkomma till det och till projektvärdens krumelurer -som är många. långa och byråkratiska. "Mina egna" projektarbetare än guld värda - de är alla sex så otroligt inspirerande och kunniga att det är en stor tillgäng att ha dem med i vår dagliga verksamhet!

Skön solig söndag

-utvecklingschefen

"aktivitet smittar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar