onsdag 11 mars 2009

Första gången..

Hej!

Att blogga är på inget vis nytt idag - Jag har själv på min förra arbetsplats bloggat - och massvis med människor bloggar idag.

Men att en kommuns tjänstemän bloggar - åtminstone i Åboland - torde vara helt nytt.Rätta mej om jag har fel...

Vi inom den nya utvecklingsenheten i Kimitoöns vackra lilla dynamiska kommun beslöt idag på vårt möte att börja blogga.

Så detta är nu första gången - vi försöker - och ser var vi landar.

En orsak till att vi kom till att med gemensamma krafter börja blogga är att jag som alldeles ny tjänsteman så många gånger stött på frågan sedan jag började jobba den 1 december; vad sysslar vi med -vilka är era uppgifter?

HÄR på denna blogg är det meningen att DU med jämna eller ojämna mellanrum, ska få ta del av det som händer och sker inom utvecklingsenheten i Kimitoöns kommun.

Välkommen att följa med utvecklingens utveckling. Som emellanåt kan vara litet invecklat och ibland sysslar vi kanske t.o.m. med avveckling..vem vet -:)

Men jag ska inte tömma hela pajazzon och avslöja allt här och nu - för nu ska jag börja skriva mitt öppningstal som ska hållas på Kimitoöns mej veterligen första BRÖLLOPSMÄSSA som hålls nu inkommande lördag (14.3 kl.9-15) på Villa Lande.

Välkommen med - låt dej inspireras -fritt inträde!

Vi har VÅR I LUFTEN -:)

-utvecklingschefen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar